pühapäev, 11. mai 2014

Big city life - Sydney

Hello-Hello!

Pärast Balil käiku jätkus veel üks nädalake minu ringi rändamist. Nimelt, nagu ühes eelnevas postitutes sai mainitud, siis broneerisime Merkaga endale lennupiletid Sydney-sse. Eelnevalt uurisin natukene maad ka ööbimise kohta. Kuna Austraalias üldiselt on ööbimiskulud üsna kõrged, kui just mitte hostelis ööbida või ei lähe coach surfing´u teed pidi, siis kirjutasin "Eestlased Austraalias" kommuuni. Küsimuse peale, kas keegi hea pakuks meile nädalaks katusealust, tuli isegi ühe paarikese Juho ja Liisa vastus, kes lahkesti olid nõus meid enda juurde võtma selleks 5-ks ööks. Üliarmas! Nii kokku lepitud saigi :)

31. märts läks meil päeval lend Sydneysse ning kohale jõudes tuli Juho isegi meile autoga järgi. Nagu wow!! Igalpool ikka nii vastutulelikke ja sõbralikke inimesi, just nimelt eestlasi, ei leia, kes omast vabast ajast  ja veel täiesti võhivõõrastele järgi ka tuleks. Igastahes me olime ülimalt positiivselt üllatunud. Olin juba enne selgeks teinud, kus nende korter asub ja milliste bussidega me sinna saaks. Nüüd vähemalt ühe otsa sõidu hoidsime kokku. Korter ise oli kahetoaline ja asus Ryde linnaosas, ehk siis ca 20-30 minuti bussisõidu kaugusel kesklinnast. Nende juurde jõudes ootas meid juba Liisa, kes parasjagu süüa tegi. Saime oma kotid ja asjad tuppa ära paigutada ning juba kutsusid nad meid veel nendega sööma ka. Meil muidugi olid kõhud maru tühjad lennusõidust, nii et ei öelnud ära ka. Aga veel omakorda üllatusime, kui külalislahked ja armsad inimesed. Kohkuma pani lausa. Sõime siis kõhud punni ja pärast seda läksime veel poodi nädalaks toidukraami ostma. Õhtul vaatasime ühe filmi nendega ning koos hunniku viinamarjade, arbuusi, juustu ja kommidega. Uni tuli magus. Ps. Nad olid isegi spetsiaalselt meie tulekuks teise magamistuppa voodi ostnud, et meil ikka kuskil magada oleks. So sweet :))

Järgmisel päeval ärkasime juba 8-st üles ning seadsime ennast linna minekuks valmis. Plaanis oli külastada Madame Tussaud muuseumi, Sydney Aquariumi, Sydney Wildlife-I ja Tower Eye-d. Kõik neli vaatamisväärsust asusid üsna lähedal üksteisele, nii et midagi rasket polnudki. Ostsime endale nädalase bussi- ja rongikaardi ning sellega saime piiramatult sõita terve aja, kui Sydneys olime. Esimesena läksime Madame Tussaud vahakujude muuseumisse, kus saime aktiveerida oma combo-pääsme nende nelja atraktsiooni külastamiseks. Madame Tussaud oli huvitav. Saime posu pilte mitmesuguste kuulsustega. Kujud nägid vägagi elusad välja ja kogu see protsess, kuidas vahakujusid tehakse on märkimisväärne: millimeetri täpsusega mõõtude võtmine, õigete toonide ja värvivaliku leidmine jne.

Kuningliku perega
Hiiglasega
Mini Michael Jackson
Bubble head
Peeglike peeglike

Edasi läksime Sydney Wildlife-I ehk teisisõnu loomaparki. Nägime igasugu Austraalia linnukesi, känguruid, koaalasid ning ka madusid, kellega ühest Merka tahtis kangesti ka pilti teha. Koht oli iseenesest tore, aga mitte midagi nii erilist ja uut.

Känguruu
Butterfly park
Ussike

Järgmiseks oli Sydney Aquarium-I merekalakesed.

Neist kolmest kohast veidike eemale jäi Tower Eye. Tegemist on Sydney kõige kõrgema hoonega (sealhulgas Austraalia 3-nda kõrgeima ehitisega), mille kõrguseks on 309 meetrit ja milles on kokku 19 korrust. Vaade, mis ülevalt linnale jäi, oli päris võimas. Kahjuks häid pilte ei saanud, kuna linna sai näha läbi aknaklaasi. Sai minna ka veel kõrgemale avatud vaateplatvormile, aga eraldi tasu eest. Meie leppisime klaasi tagant ja binoklist vaatamisega.

Movie time

Päev oli mõnusalt tihe, nii et koju jõudes enam suurt midagi ei teinudki rohkem, kui õhtusöök ja magama ära. Kolmapäeval sõitsime jällegi bussiga kesklinna ja jalutasime ringi. Käisime ära Sydney oopermaja ja Harbour silla juures ning Botaanikaaias.

Sydney Opera House
Sydney Harbour Bridge
Royal Botanic Gardens

Neljapäevaks oli plaan minna Blue Mountains´i ehk Sinimägedesse. Sellest kujunes ühtlasi ka kõige parem päev sellest nädalast. Päev algas sellega, et sõitsime kella 9-ks kesklinna jällegi ning sealt edasi ostsime rongipiletid Sinimägedesse, kuhu sõit kestis oma 2 tundi. Kohale jõudes otsustasime, et kõnnime kogu tee rongijaamast sinna, seal kohapeal ja ka tagasi jala. Ehk siis siit algas meie jalasurm. Kokku kõndisime ligi 6 tundi, nii et võite arvata, mis meie jalad pärast seda tegid. Olgu, tegelikult minu jaoks oli see isegi hea väljakutse ja see kõndimine tasus igati ära! Nii palju imeilusaid vaateid ja loodust!

Three sisters

After long hours of walking and still happy

Reedel suuremaid plaane polnud. Liisa soovitusel läksime Bondi randa vaatama, kus pidavat olema huvitav rannajoon koosnedes mitmetest erinevatest randadest. Kahjuks oli ilm nii külm ja tuuline, et me vaid veidikene jalutasime mööda rannajoont ning pärast seda liikusime linna poole tagasi ja tegime väikese poodlemistiiru. Õhtu poole mõtlesime ka Sydney kesklinna õhtutuledes minna kaema, kuid ilm oli endiselt nii vihmane ja külm, et jätsime vahele.

Bondi beach

Viimasel päeval me rohkemat enam ei teinudki, kui käisime korra korteri lähedal olevas ostukeskuses viimaseid oste tegemas. Seejärel panime asjad kokku, ajasime paarsõna veel Liisaga juttu ning liikusime aga lennujaama ära. Nii meie nädalake kiirelt ja tegusalt Sydney-s mööduski. Sydney on ilus, väga ilus! Minu jaoks isegi veel meelepärasem kui Brisbane. Kogu linn särab, pulbitseb ja elab. Lisaks need mitmed ilusad kohad ja ookeaniäärsed rannad, mida Brisbane-s ei ole. Love this city! Suur tänu veel kord meie armsatele kostitajatele Juhole ja Liisale. Muutsite Sydneys olemise eriti koduseks ja mõnusaks!

Nii-nii, kui me siis tagasi jõudsime, 5. aprillil, algas juba ka Triinu sünnipäeva pralle. Tublid asjalised olid juba makaronisalatit ja kotlette teinud, mis maitsesid ülihead! Õhtuks tulid veel Age ja Karl ka külla ning nii me siis ajasime kõik koos veidi juttu ja nautisime seltskonda. :) Nüüd, kus ma siis oma reisudelt tagasi olin lõpuks jõudnud, sai ka lõpuks rohkem aega ka Atsiga veeta, kes oli vahepeal muidu nagu ikka ainult töö ja jõusaali vahet käinud. Ülimalt tore oli teda näha! :)

Triinu 25

Kallid, musid.

- Kätu ja Ats aka töömesilane ka tervitab :))